Regulamin
świadczenia usług psychoterapeutycznych i medycznych w Centrum „Plexus”
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia usług psychoterapeutycznych w Centrum „Plexus”.
- Psychoterapeuci i Lekarzy świadczący usługi posiadają niezbędne kwalifikacje zawodowe do świadczenia usług psychoterapeutycznych lub medycznych.
- W Centrum przyjmowane są osoby, które wyrażają zgodę na kontakt z Psychoterapeutą lub Lekarzem i akceptują warunki niniejszego Regulaminu.
§ 2. Czas trwania sesji i cena
- Sesje/konsultacje są umawiane przez psychoterapeutę lub lekarza podczas spotkania, za pośrednictwem komunikacji z recepcją lub samodzielnie przy użyciu specjalistycznych platform.
- Sesja psychoterapii indywidualnej lub konsultacja lekarska trwają 50 minut. Badania QEEG bez opisu trwa 50 minut. Aktualny cennik usług znajduje się na stronie Centrum (https://plexus.pl/services/)
- Rozpoczęcie psychoterapii poprzedzają konsultacje, umożliwiające ustalenie planu terapii i zasad jej prowadzenia.
- Harmonogram sesji ustalany jest indywidualnie z Psychoterapeutą w trakcie konsultacji.
- Świadczenie usług na rzecz osób małoletnich odbywa się po uzyskaniu zgody ich rodziców/opiekunów prawnych.
- Płatności za sesję lub konsultację prowadzone stacjonarnie w Centrum uiszczane są w Centrum po każdej sesji psychoterapeutycznej lub konsultacji. Możliwa jest płatność gotówką / przelewem / kartą bankową.
- Za sesje/konsultacje prowadzone online płatności dokonać należy podczas rezerwacji usługi.
- Konsultacje/sesje odbywają się wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ich terminu. Ilość i częstotliwość wizyt ustalana jest w zależności od potrzeb Klienta/Pacjenta i charakteru proponowanej formy terapii.
§ 3. Spóźnienia
- Klient/Pacjent jest zobowiązany do przychodzenia na wizyty punktualnie. W przypadku spóźnienia Klienta/Pacjenta na sesję/konsultację jej czas trwania nie zostaje wydłużony. Jeśli spóźnienie nastąpi z winy Lekarza lub Psychoterapeuty, spotkanie zostaje przedłużone o czas spóźnienia Psychoterapeuty/Lekarza, przełożone na dogodny dla Klienta/Pacjenta oraz Psychoterapeuty/Lekarza termin lub kolejna wizyta zostaje wydłużona, jeśli takie rozwiązanie odpowiada Klientowi/Pacjentowi.
- Jeśli do końca wyznaczonego spotkania pozostaje połowa czasu, Psychoterapeuta lub Lekarz ma prawo odwołać wizytę bez zwrotu opłaty.
- W przypadku, kiedy usługa psychoterapeutyczna lub medyczna zostanie skrócona z przyczyn nie leżących po stronie Psychoterapeuty lub Lekarza, Klientowi/Pacjentowi nie przysługują w stosunku do Psychoterapeuty lub Lekarza jakiekolwiek roszczenia, w szczególności nie przysługuje mu zwrot uiszczonej na rzecz usługi psychoterapeutycznej płatności.
§ 4. Nieobecności
- Jeżeli Klient/Pacjent nie może przyjść na umówioną sesję/konsultację proszony jest o poinformowanie Psychoterapeuty lub Lekarza najpóźniej na 24 godziny przed planowanym terminem spotkania. W przypadku nie poinformowania Psychoterapeuty o nieobecności w tym terminie, Klient pokrywa koszt umówionej sesji.
§ 5. Relacja Klient-Psychoterapeuta
- Wykluczone są spotkania „poza-terapeutyczne” (w znaczeniu towarzyskim) Terapeuty lub Lekarza z Klientem/Pacjentem.
- Treść sesji/konsultacji jest poufna i nie może być ujawniana osobom trzecim ani przez Psychoterapeutę lub terapeutę, ani przez Klienta. Wyjątkiem jest sytuacja, w której pacjent upoważnił osobę trzecią do otrzymania tych informacji lub Psychoterapeuta korzysta z superwizji podczas spotkania z superwizorem w celu omówienia problematycznych kwestii Klienta/Pacjenta bez ujawniania danych osobowych. Uczestnictwo w superwizji jest korzystne dla Klienta/Pacjenta.
- Psychoterapeuta lub Lekarz przestrzega tajemnicy zawodowej, jednak w sytuacji podejrzenia zagrożenia zdrowia i/lub życia Klienta/Pacjenta i/lub otoczenia Klienta/Pacjneta Psychoterapeuta lub Lekarz są zobowiązani do powiadomienia określonych osób, instytucji, wezwania pomocy medycznej.
- Psychoterapeuta lub Lekarz może odmówić wykonania usługi Klientowi/Pacjentowi, który jest pod wpływem środków psychoaktywnych, jest agresywny, naraża dobra osobiste Psychoterapeuty lub Lekarza lub ma zaległości w płatności.
- Psychoterapeuta świadczy usługi zgodnie z zasadami etycznymi, które ustanawia instytucja szkoleniowa/towarzystwo, do którego należy. Lekarz świadczy usługi zgodnie z Kodeksem Etyki Lekarskiej.
- W pomieszczeniu, w którym przebywa lub z którego łączy się Psychoterapeuta lub Lekarz i Klient, nie mogą przebywać osoby trzecie. Udział innych osób w sesji/konsultacji jest dopuszczalny w uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym uzgodnieniu tego przez Klienta i Psychoterapeutę lub Lekarza.
§ 6. Przerwanie terapii
- Klient ma prawo w dowolnym momencie zrezygnować z usług psychoterapeutycznych. Klient zobowiązany jest poinformować o tym uprzednio Psychoterapeutę.
§ 7. Tajemnica zawodowa
- Psychoterapeuta i Lekarz zobowiązani są do przestrzegania tajemnicy zawodowej z zastrzeżeniem pkt. 5 ppkt. 2 I 3 Regulaminu. Psychoterapeuta może jedynie omawiać własną pracę psychoterapeutyczną podczas superwizji lub interwizji. Obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej nie jest ograniczony w czasie.
§ 8. Spotkania psychoterapeutyczne
- Sesja może być zarejestrowana na nośniku danych elektronicznych wyłącznie za obupólną zgodą Klienta i Psychoterapeuty, w szczególności kiedy nagranie stanowi materiał pomocniczy w superwizji psychoterapii. Zgoda Klienta na nagranie sesji może zostać wyrażona w formie pisemnej lub przesłana korespondencją elektroniczną.
- Psychoterapeuta zobowiązuje się do niewykorzystywania w jakikolwiek sposób informacji uzyskanych w ramach świadczenia usług bez uzyskania zgody Klienta w formie pisemnej.
§ 9. Spotkania i kominikacja online
- Spotkania online mogą być prowadzone wyłącznie za uprzednią zgodą Psychoterapeuty lub Lekarza. W przypadku wyboru takiej formy przez Strony, usługi są świadczone za pośrednictwem aplikacji Google Meet lub modułu Proassist.
- Do świadczenia usług online muszą być spełnione następujące warunki: Klient/Pacjent powinien posiadać stabilne połączenie internetowe (Wi-Fi) oraz miejsce zapewniające komfort i poufność podczas sesji z Psychoterapeutą lub konsultacji z Lekarzem.
- Psychoterapeuta lub Lekarz nie ponoszą odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usług psychoterapeutycznych lub medycznych i brak możliwości dostępu do usług z przyczyn niezależnych od Psychoterapeuty lub Lekarza.
- W przypadku uniemożliwienia prawidłowego wykonania usługi psychoterapeutycznej lub medycznej z przyczyn technicznych nie leżących po stronie Psychoterapeuty lub Lekarza, Klientowi/Pacjentowi nie przysługują względem Psychoterapeuty lub Lekarza jakiekolwiek roszczenia, w tym w szczególności roszczenie zwrotu uiszczonej płatności.
- Psychoterapeuta prowadząc sesję online lub Lekarz prowadząc konsultację online mają prawo przerwać połączenie, jeśli Klient/Pacjent połączy się w celu innym niż sesja psychoterapeutyczna czy konsultacja medyczna, gdy Klient nie zadba o odpowiednie warunki do uczestniczenia w sesji/konsultacji lub gdy pojawi się podejrzenie, że Klient/Pacjent może być pod wpływem środków psychoaktywnych lub innych środków odurzających.
- Klient/Pacjent decydując się na sesję psychoterapeutyczną w formie online lub konsultację medyczną w formie online wyraża zgodę na korzystanie z usług zewnętrznych dostawców, zobowiązuje się do zapoznania i zaakceptowania regulaminów i polityk bezpieczeństwa tych dostawców. Rozumie również ryzyka związane z tą formą współpracy i zobowiązuje się do minimalizowania go.
- Klient/Pacjent, decydując się na komunikację z Psychoterapeutą lub Lekarzem między sesjami psychoterapii i konsultacjami medycznymi za pośrednictwem połączeń telefonicznych lub komunikatorów, wyraża zgodę na korzystanie z usług zewnętrznych dostawców, zobowiązuje się zapoznać i zaakceptować ich regulaminy oraz politykę bezpieczeństwa. Ponadto, Klient/Pacjent jest świadomy ryzyk związanych z tym rodzajem komunikacji i zobowiązuje się do ich minimalizacji.
- Przed rozpoczęciem komunikacji na odległość Psychoterapeuta lub terapeuta podejmie kroki w celu weryfikacji tożsamości Klienta/Pacjenta lub osoby przez niego upoważnionej w najbardziej odpowiedni sposób (np. poprzez porównanie numeru podanego przy rejestracji z numerem używanym do komunikacji lub komunikatora).
§ 10. Odstąpienie od umowy
- Każdej ze stron Umowy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy musi zostać złożone w taki sposób, aby druga strona mogła się z nim zapoznać nie później niż 24 godziny przed terminem rozpoczęcia świadczenia Usługi.
- Jeśli Klient/Pacjent zachowa ww. procedury odstąpienia od Umowy, Umowa uważana jest za niezawartą, a Klientowi/Pacjentowi przysługuje zwrot uiszczonej na rzecz Umowy opłaty.
- W sytuacji, gdy informacja o odstąpieniu od Umowy dojdzie do wiadomości Psychoterapeuty lub Lekarza w czasie krótszym niż 24 godziny przed planowanym rozpoczęciem świadczenia usługi psychoterapeutycznej, Klientowi/Pacjentowi nie przysługuje prawo zwrotu uiszczonej na ten cel opłaty jak również żadne inne roszczenia.
§ 11. Reklamacje
- Klient/Pacjent ma prawo złożyć skargę w ciągu 14 dni od zakończenia świadczenia usługi psychoterapeutycznej lub medycznej. Skarga powinna zostać sporządzona w formie pisemnej i wysłana na adres: Centrum „Plexus”, Przemyska 11a, lok. 16, 02-361 Warszawa lub na adres e-mail info@plexus.pl.
- Reklamacje bez pisemnego uzasadnienia nie będą rozpatrywane.
- Reklamacje rozpoznaje się w terminie do 30 dni od daty otrzymania kompletnej reklamacji. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana pocztą elektroniczną na adres email podany w trakcie zgłaszania reklamacji, chyba, że Klient zażąda w treści reklamacji przesłania odpowiedzi pocztą na adres korespondencyjny wskazany w treści reklamacji.
§ 12. Postanowienia końcowe
- Klient/Pacjent korzysta z psychoterapii na zasadach i zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- W przypadku powstania sporu strony będą dążyć do polubownego rozwiązania sprawy.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Klauzula informacyjna RODO stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu
- Regulamin obowiązuje od dnia ( 01.02.2025 ) r. i może ulec zmianie.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Klauzula Informacyjna RODO
Zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych (dalej RODO) odpowiadamy za przetwarzanie powierzonych nam przez Państwa danych osobowych.
1. Informacje o Administratorze
Administratorem Państwa danych osobowych jest PLEXUS Daniel Łoś z siedzibą w Warszawie (02-361), przy ul. Przemyskiej 11a, lok. 16.
2. Cel i podstawy prawne przetwarzania
Administrator przetwarza Państwa dane w następujących celach:
- wyznaczenia terminu wizyty i realizacji umowy na świadczenie usług w zakresie psychoterapii i medycyny. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym przypadku jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- komunikacji biznesowej, w tym oferowania produktów i usług bezpośrednio, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora i ma podstawę prawną w art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- w innych celach i zakresie, jeśli wyrażą Państwo na to zgodę, co wynika z art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu świadczenia usług przez Centrum „Plexus”.
3. Kategorie przetwarzanych danych
Przetwarzamy Państwa dane osobowe w postaci:
- przy umówieniu terminu wizyty: imię, nazwisko, adres e-mail oraz numeru telefonu.
- w trakcie realizacji usługi przetwarzamy dane dotyczące stanu Państwa zdrowia.
4. Odbiorcy danych
Państwa dane osobowe możemy przekazywać następującym podmiotom:
- podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie czyli podwykonawcom usług – podmiotom z których korzystamy w związku z realizacją świadczonych przez nas usług oraz
- podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – tylko w sytuacji otrzymania żądania w oparciu o stosowną podstawę prawną.
Niezależnie od celu przetwarzania danych, dostęp do Państwa danych osobowych mogą mieć wyłącznie upoważnieni podwykonawcy świadczący na naszą rzecz usługi informatyczne, prawne i księgowe tylko w zakresie niezbędnym do realizacji tych usług, z którymi zawarliśmy odpowiednie umowy dot. powierzenia danych.
5. Przekazywanie danych do państw trzecich
Nie przekazujemy danych poza teren Polski.
6. Okres przechowywania danych
Przetwarzamy Państwa dane do końca okresu przedawnienia roszczeń w związku ze świadczonymi usługami.
Dane osobowe przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług przechowywane są do czasu zgłoszenia przez Państwa sprzeciwu względem ich przetwarzania do celów marketingowych.
7. Przysługujące Państwu prawa
Przy przetwarzaniu danych zapewniamy przestrzeganie i realizację przysługujących Państwu praw:
- prawa do dostępu do treści danych oraz ich poprawiania, a także prawo do usunięcia danych,
- prawa do wniesienia żądania zaprzestania przetwarzania danych,
- prawa do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawa do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w tym sprzeciwu co do przetwarzania danych w celach marketingowych;
- prawa do przenoszenia danych,
- prawa do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Na Państwa żądanie informujemy czy przetwarzamy Państwa dane oraz umożliwiamy Państwu zapoznanie się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi przetwarzania danych.
W przypadku skierowania do nas zapytania dotyczącego przetwarzania Państwa danych udzielimy Państwu odpowiedzi nie później niż w terminie 14 dni.
USUNIĘCIE DANYCH – REALIZACJA PRAWA DO BYCIA ZAPOMNIANYM
Mają Państwo prawo żądania niezwłocznego usunięcia swoich danych osobowych. Mamy obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć Państwa dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
- doszło do cofnięcia zgody, na podstawie której dane osobowe były przetwarzanie i nie istnieje inna podstawy prawna przetwarzania,
- został wniesiony skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania i nie występują prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania,
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego.
SPRZECIW W SZCZEGÓLNEJ SYTUACJI
Mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, a dane te są przetwarzane w oparciu o nasz uzasadniony interes.
Uwzględnimy Państwa sprzeciw i przestaniemy przetwarzać dane osobowe, chyba że wystąpią ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności lub są niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
SPRZECIW WOBEC MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO
Mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Po otrzymaniu sprzeciwu uwzględnimy sprzeciw i zaprzestaniemy takiego przetwarzania.
Mają Państwo prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.
8.Informacja o dobrowolności/ wymogu podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne w celu zawarcia umowy. W przypadku odmowy podania danych osobowych będziemy zmuszeni odmówić zawarcia umowy.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest zawsze dobrowolne.
Jeżeli Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie zgody, mają Państwo prawo ją wycofać w dowolnym momencie. Zgodę mogą Państwo wycofać wysyłając informacje na adres Centrum „Plexus”, Przemyska 11a, 02-361 Warszawa. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania realizowanego do czasu wycofania zgody. W przypadku żądania wycofania zgody przeanalizujemy czy nadal istnieją podstawy do przetwarzania danych.
Dodatkowe informacje:
W przypadku jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt:
email: info@plexus,pl lub pisemnie na adres Administratora.